Tematy szkoleń:
- MS01: STANDARDY PRACY W MICROSOFT OFFICE
- MS02: PROFESJONALNY SKŁAD TEKSTU W MICROSOFT WORD
- MS03: ANALIZA DANYCH Z WYKORZYSTANIEM
MICROSOFT OFFICE - MS04: PREZENTACJA BIZNESOWA
W MICROSOFT POWERPOINT - MS05: ORGANIZACJA PRACY, ZARZĄDZANIE
INFORMACJĄ I KOMUNIKACJA Z WYKORZYSTANIEM APLIKACJI MICROSOFT OFFICE - MS06: SYSTEM ZARZĄDZANIA BAZAMI DANYCH
NA PRZYKŁADZIE MICROSOFT ACCESS - MS07: ZARZĄDZANIE PROJEKTAMI
Z WYKORZYSTANIEM MICROSOFT PROJECT - MS08: TWORZENIE SCHEMATÓW BIZNESOWYCH
Z WYKORZYSTANIEM MICROSOFT VISIO - MS09: DODATKOWE PRODUKTY, USŁUGI MICROSOFT OFFICE 365
- MS10: MICROSOFT EXCEL – KURS ŚREDNIOZAAWANSOWANY
- MS11: MICROSOFT EXCEL – KURS ZAAWANSOWANY
- MS12: ANALIZA DANYCH W MICROSOFT EXCEL Z WYKORZYSTANIEM LISTY I TABEL PRZESTAWNYCH WRAZ Z WPROWADZENIEM DO POWERPIVOT
- MS13: MICROSOFT EXCEL POWER BI – ANALIZA I RAPORTOWANIE POWERPIVOT, POWERQUERY, POWERVIEW
- MS14: ANALIZA DANYCH Z WYKORZYSTANIEM POWER BI DESKTOP
MS10 - MICROSOFT EXCEL; POZIOM ŚREDNIOZAAWANSOWANY
Tryb: | Szkolenie zamknięte |
Stopień kursu: | Poziom średniozaawansowany |
Czas trwania: | 2 dni - 16 godzin lekcyjnych |
Liczba uczestników: | Maksymalnie 10 osób |
Najbliższe szkolenia: | Kontakt z działem Techniczno - Szkoleniowym |
Cena szkolenia zamkniętego: | Kontakt z działem Techniczno - Szkoleniowym |
Wymagania wstępne dla uczestników
Podstawowa wiedza z zakresu obsługi systemu Windows i aplikacji lub ukończone szkolenie: MSEX01
Cel kursu:
- Powtórzenie prawidłowych zasad pracy w Microsoft Excel
- Nabycie umiejętności tworzenia i analizowania bardziej złożonych formuł obliczeniowych, wykorzystujących najcześciej wykorzystywane funkcje
- Poznanie zasad parametryzacji kalkulacji z wykorzystaniem róznych metod zapisania parametrów
- Przybliżenie funkcjonalaności Microsoft Excel zwiażanych z analizą danych i ich prezentacją graficzną.
Program szkolenia:
- Powtórzenie zasad tworzenia prawidłowych kalkulacji
- Praca z typami danych (tekst, liczba, data, błąd, formuła, funkcja, wartość logiczna, ciąg/seria) Tworzenie formuł obliczeniowych z wykorzystaniem adresowania: Adresowanie względne i bezwzględne
- Wykorzystanie funkcji w obliczeniach
- Zastosowanie funkcji matematycznych (SUMA, SUMA.JEŻELI, ZAOKR)
- Zastosowanie funkcji statystycznych (MAX, MIN, ŚREDNIA, LICZ.JEŻELI)
- Zastosowanie funkcji tekstowych (LEWY, PRAWY, FRAGMENT.TEKSTU, TEKST, WARTOŚĆ)
- Zastosowanie funkcji logicznych (JEŻELI, ORAZ, LUB)
- Zastosowanie funkcji wyszukujących (WYSZUKAJ.PIONOWO)
- Zastosowanie funkcji daty i czasu (DZIŚ, DZIEŃ, MIESIĄC, ROK, DATA.RÓŻNICA)
- Zastosowanie funkcji finansowych (PMT)
- Ćwiczenia
- Tworzenie formuł obliczeniowych z wykorzystaniem nazw
- Nazwy komórek i zakresów
- Menedżer nazw
- Ćwiczenia
- Formatowanie kalkulacji
- Formatowanie liczb, tekstu, dat
- Wykorzystanie wbudowanych styli
- Formatowanie warunkowe
- Wstawianie komentarzy
- Wykresy i dodatkowa grafika
- Zasady tworzenia wykresów, definiowanie danych do wykresu
- Wykresy kolumnowe, kołowe, liniowe
- Formatowanie wykresów
- Wstawianie pól tekstowych, obiektów graficznych (strzałka)
- Wykresy przebiegu w czasie
- Drukowanie
- Podgląd wydruku
- Zmiana ustawień
- Drukowanie obszarów
- Microsoft Excel jako baza danych
- Zasady tworzenia bazy
- Sortowanie bazy: standardowe
- Formatowanie warunkowe rekordów spełniających określone kryteria
- Filtrowanie: Autofiltr
- Import danych
- Pobieranie danych tabel Microsoft WORD
- Import z plików tekstowych
- Narzędzia analizy danych
- Sumy pośrednie
- Tabela przestawna i wykres przestawny - wprowadzenie
- Wykres przestawny
- Dopasowanie środowiska pracy
- Ukrywanie wierszy i kolumn
- Ukrywanie arkuszy
- Blokowanie okien i nagłówków
- Dostosowanie paska szybkiego dostępu
- Ćwiczenia samodzielne pod okiem trenera
Adresaci szkolenia:
- Pracownicy wszystkich działów, którzy na co dzień odpowiedzialni są za przygotowywanie analiz biznesowych i raportowania (Marketing, Produkcja, Księgowość, Kadry, Inwestycje…)