Tematy szkoleń:
- MS01: STANDARDY PRACY W MICROSOFT OFFICE
- MS02: PROFESJONALNY SKŁAD TEKSTU W MICROSOFT WORD
- MS03: ANALIZA DANYCH Z WYKORZYSTANIEM
MICROSOFT OFFICE - MS04: PREZENTACJA BIZNESOWA
W MICROSOFT POWERPOINT - MS05: ORGANIZACJA PRACY, ZARZĄDZANIE
INFORMACJĄ I KOMUNIKACJA Z WYKORZYSTANIEM APLIKACJI MICROSOFT OFFICE - MS06: SYSTEM ZARZĄDZANIA BAZAMI DANYCH
NA PRZYKŁADZIE MICROSOFT ACCESS - MS07: ZARZĄDZANIE PROJEKTAMI
Z WYKORZYSTANIEM MICROSOFT PROJECT - MS08: TWORZENIE SCHEMATÓW BIZNESOWYCH
Z WYKORZYSTANIEM MICROSOFT VISIO - MS09: DODATKOWE PRODUKTY, USŁUGI MICROSOFT OFFICE 365
- MS10: MICROSOFT EXCEL – KURS ŚREDNIOZAAWANSOWANY
- MS11: MICROSOFT EXCEL – KURS ZAAWANSOWANY
- MS12: ANALIZA DANYCH W MICROSOFT EXCEL Z WYKORZYSTANIEM LISTY I TABEL PRZESTAWNYCH WRAZ Z WPROWADZENIEM DO POWERPIVOT
- MS13: MICROSOFT EXCEL POWER BI – ANALIZA I RAPORTOWANIE POWERPIVOT, POWERQUERY, POWERVIEW
- MS14: ANALIZA DANYCH Z WYKORZYSTANIEM POWER BI DESKTOP
MS12: ANALIZA DANYCH W MICROSOFT EXCEL Z WYKORZYSTANIEM LISTY I TABEL PRZESTAWNYCH WRAZ Z WPROWADZENIEM DO POWERPIVOT
Tryb: | Szkolenie zamknięte |
Stopień kursu: | Poziom średniozaawansowany / zaawansowany |
Czas trwania: | 1 dzień - 8 godzin lekcyjnych |
Liczba uczestników: | Maksymalnie 10 osób |
Najbliższe szkolenia: | Kontakt z działem Techniczno - Szkoleniowym |
Cena szkolenia zamkniętego: | Kontakt z działem Techniczno - Szkoleniowym |
Wymagania wstępne dla uczestników
Ukończenie szkolenia Microsoft Excel – kurs średniozaawansowany/zaawansowany lub posiadanie wiedzy na tym poziomie.
Cel kursu:
- Przybliżenie funkcjonalności Microsoft Excel związanych z analizą danych
W trakcie kursu uczestnicy:
- Nauczą się prawidłowo przygotowywać dane do wykorzystania w modelu danych
- Poznają narzędzie tabela i wykres przestawny i będą potrafili samodzielnie przygotować złożone analizy i wykresy
- Zapoznają się z dodatkiem PowerPivot, umożliwiającym budowanie bardziej złożonych raportów
- Poznają podstawowe instrukcje języka DAX
Program szkolenia:
- Odpowiednia struktura danych wejściowych,
przygotowanie danych
- Naprawa typów danych
- Konwersja na listę
- Praca z listą
- Wiersz sumy
- Odwołania strukturalne
-
Tworzenie tabel przestawnych
- Wybór zakresu danych
- Osadzanie tabeli przestawnej w arkuszu, w innym arkuszu
- Układ danych
- Pola stron, kolumn, wierszy, danych
- Właściwości pól
- Modyfikacja układu tabeli przestawnej
- Formatowanie tabeli przestawnej
- Autoformatowanie tabeli przestawnej
- Formatowanie poszczególnych pól tabeli
- Grupowanie danych
- Grupowanie według dat (analiza danych w przedziałach czasowych)
- Grupowanie według wartości liczbowych
- Grupowanie tekstów
- Grupowanie wielopoziomowe
- Szybkie grupowanie/rozgrupowanie
- Sortowanie i filtrowanie danych w tabelach przestawnych
- Odświeżanie danych
- Szybkie odświeżanie
- Zmiana danych źródłowych
- Automatyczna zmiana zakresu danych źródłowych
- Cykliczne odświeżanie
- Zmiana początkowych wyliczeń w tabeli przestawnej
- Warianty ukazywania danych w zestawieniu: suma, liczba występień, war tości minimalne i maksymalne, średnia
- Pokazywanie danych w ujęciu procentowym
- Pokazanie dynamiki zmian
- Sumy pośrednie w tabeli przestawnej
- Wykresy przestawne
- Tworzenie wykresów przestawnych
- Prezentacja danych
- Modyfikacja utworzonych wykresów
- Obliczenia w tabelach przestawnych
- Wykorzystanie pól obliczeniowych
- Tworzenie formuł pól obliczeniowych
- Lista formuł tabeli
- Metody wykorzystania danych z tabeli przestawnej poza tabelą przestawną
- Kopiowanie danych z tabeli przestawnej
- Funkcja WEèDANETABELI
- Tworzenie tabel przestawnych na podstawie danych z wielu zakresów
- Użycie danych z innych tabel lub wykresów przestawnych
- Pokazywanie szczegółowych danych tabeli przestawnej
- Dodatek PowerPivot for Excel
- Wstęp
- Pobieranie i instalacja
- Interfejs użytkownika programu PowerPivot
- Dodawanie danych przy użyciu połączonych tabel
- Tworzenie relacji
- Importowanie danych z baz danych
- Tworzenie raportu w formie tabeli i wykresu przestawnego
- FTworzenie wskaźników KPI
- Tworzenie kolumn obliczeniowych przy użyciu języka DAX
- Tworzenie miar przy użyciu języka DAX
Adresaci szkolenia:
- Szkolenie przeznaczone jest dla osób, które chcą maksymalnie wykorzystać możliwości tabel i wykresów przestawnych
- Pracownicy dowolnych działów, którzy odpowiedzialni są za przygotowywanie złożonych analiz i raportów, w oparciu o dane pochodzące z różnych źródeł (Excel, Access, SQL, pliki tekstowe)