Wykorzystywanie cookies
Nasza strona wykorzystuje pliki cookies. W ramach naszej witryny internetowej wykorzystujemy pliki cookies w celu optymalizacji jej funkcjonalności i zapewnienia komfortu użytkowania. Strona używa również pliki cookies pochodzące od podmiotów trzecich. Więcej informacji można uzyskać w naszej
"Informacji dotyczącej ochrony danych osobowych"
oraz
"Warunkach korzystania ze stron internetowych".

Zamknięcie okienka oznacza, że użytkownik wyraża zgodę na wykorzystywanie plików cookies.
x
Strona główna / Szkolenia / Szkolenia Microsoft Office / SZKOLENIE MS11 - MICROSOFT EXCEL – KURS ZAAWANSOWANY

MS11 - MICROSOFT EXCEL; POZIOM ZAAWANSOWANY

Tryb: Szkolenie zamknięte
Stopień kursu: Poziom zaawansowany
Czas trwania: 2 dni - 16 godzin lekcyjnych
Liczba uczestników: Maksymalnie 10 osób
Najbliższe szkolenia: Kontakt z działem Techniczno - Szkoleniowym
Cena szkolenia zamkniętego: Kontakt z działem Techniczno - Szkoleniowym

Wymagania wstępne dla uczestników

Ukończenie szkolenia MS01 lub posiadanie wiedzy i umiejętnościi na poziomie średniozaawanowanym.


Cel kursu:

  • Powtórzenie prawidłowych zasad pracy w Microsoft Excel
  • Nabycie umiejętności tworzenia i analizowania bardziej złożonych formuł obliczeniowych, wykorzystujących najcześciej wykorzystywane funkcje
  • Poznanie zasad parametryzacji kalkulacji z wykorzystaniem róznych metod zapisania parametrów
  • Przybliżenie funkcjonalaności Microsoft Excel zwiażanych z analizą danych i ich prezentacją graficzną.

Program szkolenia:

  • Przypomnienie zasad tworzenia prawidłowych kalkulacji
    • Sposoby adresowania: względny, bezwzględny, nazwy
  • Tworzenie zaawansowanych wzorów obliczeniowych z wykorzystaniem funkcji
    • Zagnieżdżanie funkcji. Stosowanie kryteriów ORAZ, LUB
    • Zastosowanie funkcji wyszukujących (m.in. WYSZUKAJ.POZIOMO, WYSZUKAJ.POZIOMO, INDEKS, PODAJ.POZYCJĘ)
    • Wyszukiwanie dwóch wartości oraz wyszukiwanie w dwóch kolumnach
    • Funkcje daty i czasu (m.in. DZIŚ, DZIEŃ, MIESIĄC, ROK, DATA.RÓŻNICA, DATA, DZIEŃ.ROBOCZY, DZIEŃ.TYG)
    • Zastosowanie funkcji matematycznych (m.in. SUMA.JEŻELI, SUMA.WARUNKÓW)
    • Zastosowanie funkcji statystycznych (m.in. LICZ.JEŻELI, LICZ.PUSTE, ILE.LICZB, LICZ.WARUNKI, ODCHYLENIE, CZĘSTOŚĆ, MAX.A, MAX.K)
    • Zastosowanie funkcji operujących na tekście (m.in. LITERY.MAŁE, LITERY.WIELKIE, ZŁĄCZ.TEKSTY, OCZYŚĆ, PORÓWNAJ, FRAGMENT.TEKSTU)
    • Zastosowanie funkcji finansowych (m.in. FV, NPV, PMT, PV, RATE)
    • Zastosowanie funkcji logicznych (m.in. JEŻELI, JEŻELI.BŁĄD, JEŻELI.ND, LUB, ORAZ)
    • Zastosowanie funkcji informacyjnych (CZY.BŁĄD, CZY.PUSTE, CZY.LICZBA)
    • Zastosowanie dostępnych funkcji bazodanowych (m.in. BD.MIN, BD.MAX, BD.SUMA,BD.ILE.REKORDÓW)
  • Formuły tablicowe
    • Podstawowe zagadnienia związane z formułami tablicowymi
    • Działania z wykorzystaniem formuł tablicowych
    • Złożone formuły tablicowe
  • Narzędzia analizy danych
    • Tabele przestawne
    • Tworzenie tabeli przestawnej
    • Modyfikacja tabel przestawnych
    • Tworzenie wykresów przestawnych
    • Raporty tabel przestawnych
    • Analiza danych z wykorzystaniem tabel przestawnych
    • Grupowanie danych tabeli przestawnej
    • Filtrowanie tabel przestawnych
    • Zaawansowane filtrowanie tabel przestawnych
    • Obliczenia w ramach tabel przestawnych
    • Odwołania do komórek w tabelach przestawnych
    • Analiza warunkowa z wykorzystaniem scenariuszy
    • Tworzenie scenariuszy
    • Wyświetlanie, edycja i usuwanie scenariuszy
    • Łączenie scenariuszy i generowanie raportów scenariuszy
    • Tabela danych oraz szukanie wyniku
    • Tabela danych
    • Wykorzystanie narzędzia Szukanie wyniku
    • Przykłady analizy danych z wykorzystaniem tabel oraz narzędzia Szukanie wyniku
    • Konsolidacja danych
  • Wymiana danych Microsoft Excel z innymi programami
    • Import danych z Microsoft Word, pliki tekstowe, Microsoft Access
    • Pobieranie danych z Internetu
    • Podłączenie danych zewnętrznych
    • Export do Microsoft WORD, Microsoft PowerPoint, Microsoft Access
    • Korespondencja Seryjna w Microsoft Word ze źródłem danych Microsoft Excel
  • Wykresy i grafika w Microsoft Excel
    • Wykresy podstawowe
    • Wykresy zaawanowane, w tym statystyczne
    • Wykresy przebiegu w czasie
    • Łączenie wykresów
    • Wykresy dynamiczne
    • Zaawanowane formatowanie wykresów
    • Wykorzystanie wbudowanej grafiki (SmartArt, obiekty tekstowe, kształty)
    • Korzystanie z funkcji Zrzut Ekranu
  • Budowanie formularzy
    • Dodawanie formantów formularza do skoroszytu
    • Rodzaje formantów
    • Sprawdzanie poprawności
    • Ochrona obszarów i formuł
  • Praca z szablonami
    • Korzystanie z szablonów dostępnch w MS EXCEL
    • Tworzenie własnego szablonu
  • Tworzenie makr i VBA
    • Nagrywanie makr - automatyzacja codziennych czynności
    • Dzielenie długich makr na procedury
    • Sposoby uruchamiania makr: przyciski, paski narzędzi, polecenia w menu.
    • Makra z odwołaniami względnymi i bezwzględnymi.
    • Unikanie typowych problemów powstających przy tworzeniu makr, testowanie.

Adresaci szkolenia:

  • Pracownicy dowolnych działów, którzy na co dzień odpowiedzialni są za przygotowywanie złożonych dokumentów firmowych (kalkulacje, analizy, raporty)
  • Osoby, które odpowiedzialne są za tworzenie standardów firmowych, takich jak: Szablony, formularze
  • Kadra zarządzająca, która nadzoruje, weryfikuje i opiniuje w/w dokumenty.

Zaprojektuj swoje szkolenie / zadaj pytanie

* - oznacza pola wymagane.
SEW-EURODRIVE