Tematy szkoleń:
- MS01: STANDARDY PRACY W MICROSOFT OFFICE
- MS02: PROFESJONALNY SKŁAD TEKSTU W MICROSOFT WORD
- MS03: ANALIZA DANYCH Z WYKORZYSTANIEM
MICROSOFT OFFICE - MS04: PREZENTACJA BIZNESOWA
W MICROSOFT POWERPOINT - MS05: ORGANIZACJA PRACY, ZARZĄDZANIE
INFORMACJĄ I KOMUNIKACJA Z WYKORZYSTANIEM APLIKACJI MICROSOFT OFFICE - MS06: SYSTEM ZARZĄDZANIA BAZAMI DANYCH
NA PRZYKŁADZIE MICROSOFT ACCESS - MS07: ZARZĄDZANIE PROJEKTAMI
Z WYKORZYSTANIEM MICROSOFT PROJECT - MS08: TWORZENIE SCHEMATÓW BIZNESOWYCH
Z WYKORZYSTANIEM MICROSOFT VISIO - MS09: DODATKOWE PRODUKTY, USŁUGI MICROSOFT OFFICE 365
- MS10: MICROSOFT EXCEL – KURS ŚREDNIOZAAWANSOWANY
- MS11: MICROSOFT EXCEL – KURS ZAAWANSOWANY
- MS12: ANALIZA DANYCH W MICROSOFT EXCEL Z WYKORZYSTANIEM LISTY I TABEL PRZESTAWNYCH WRAZ Z WPROWADZENIEM DO POWERPIVOT
- MS13: MICROSOFT EXCEL POWER BI – ANALIZA I RAPORTOWANIE POWERPIVOT, POWERQUERY, POWERVIEW
- MS14: ANALIZA DANYCH Z WYKORZYSTANIEM POWER BI DESKTOP
MS11 - MICROSOFT EXCEL; POZIOM ZAAWANSOWANY
Tryb: | Szkolenie zamknięte |
Stopień kursu: | Poziom zaawansowany |
Czas trwania: | 2 dni - 16 godzin lekcyjnych |
Liczba uczestników: | Maksymalnie 10 osób |
Najbliższe szkolenia: | Kontakt z działem Techniczno - Szkoleniowym |
Cena szkolenia zamkniętego: | Kontakt z działem Techniczno - Szkoleniowym |
Wymagania wstępne dla uczestników
Ukończenie szkolenia MS01 lub posiadanie wiedzy i umiejętnościi na poziomie średniozaawanowanym.
Cel kursu:
- Powtórzenie prawidłowych zasad pracy w Microsoft Excel
- Nabycie umiejętności tworzenia i analizowania bardziej złożonych formuł obliczeniowych, wykorzystujących najcześciej wykorzystywane funkcje
- Poznanie zasad parametryzacji kalkulacji z wykorzystaniem róznych metod zapisania parametrów
- Przybliżenie funkcjonalaności Microsoft Excel zwiażanych z analizą danych i ich prezentacją graficzną.
Program szkolenia:
- Przypomnienie zasad tworzenia prawidłowych kalkulacji
- Sposoby adresowania: względny, bezwzględny, nazwy
- Tworzenie zaawansowanych wzorów obliczeniowych z wykorzystaniem funkcji
- Zagnieżdżanie funkcji. Stosowanie kryteriów ORAZ, LUB
- Zastosowanie funkcji wyszukujących (m.in. WYSZUKAJ.POZIOMO, WYSZUKAJ.POZIOMO, INDEKS, PODAJ.POZYCJĘ)
- Wyszukiwanie dwóch wartości oraz wyszukiwanie w dwóch kolumnach
- Funkcje daty i czasu (m.in. DZIŚ, DZIEŃ, MIESIĄC, ROK, DATA.RÓŻNICA, DATA, DZIEŃ.ROBOCZY, DZIEŃ.TYG)
- Zastosowanie funkcji matematycznych (m.in. SUMA.JEŻELI, SUMA.WARUNKÓW)
- Zastosowanie funkcji statystycznych (m.in. LICZ.JEŻELI, LICZ.PUSTE, ILE.LICZB, LICZ.WARUNKI, ODCHYLENIE, CZĘSTOŚĆ, MAX.A, MAX.K)
- Zastosowanie funkcji operujących na tekście (m.in. LITERY.MAŁE, LITERY.WIELKIE, ZŁĄCZ.TEKSTY, OCZYŚĆ, PORÓWNAJ, FRAGMENT.TEKSTU)
- Zastosowanie funkcji finansowych (m.in. FV, NPV, PMT, PV, RATE)
- Zastosowanie funkcji logicznych (m.in. JEŻELI, JEŻELI.BŁĄD, JEŻELI.ND, LUB, ORAZ)
- Zastosowanie funkcji informacyjnych (CZY.BŁĄD, CZY.PUSTE, CZY.LICZBA)
- Zastosowanie dostępnych funkcji bazodanowych (m.in. BD.MIN, BD.MAX, BD.SUMA,BD.ILE.REKORDÓW)
- Formuły tablicowe
- Podstawowe zagadnienia związane z formułami tablicowymi
- Działania z wykorzystaniem formuł tablicowych
- Złożone formuły tablicowe
- Narzędzia analizy danych
- Tabele przestawne
- Tworzenie tabeli przestawnej
- Modyfikacja tabel przestawnych
- Tworzenie wykresów przestawnych
- Raporty tabel przestawnych
- Analiza danych z wykorzystaniem tabel przestawnych
- Grupowanie danych tabeli przestawnej
- Filtrowanie tabel przestawnych
- Zaawansowane filtrowanie tabel przestawnych
- Obliczenia w ramach tabel przestawnych
- Odwołania do komórek w tabelach przestawnych
- Analiza warunkowa z wykorzystaniem scenariuszy
- Tworzenie scenariuszy
- Wyświetlanie, edycja i usuwanie scenariuszy
- Łączenie scenariuszy i generowanie raportów scenariuszy
- Tabela danych oraz szukanie wyniku
- Tabela danych
- Wykorzystanie narzędzia Szukanie wyniku
- Przykłady analizy danych z wykorzystaniem tabel oraz narzędzia Szukanie wyniku
- Konsolidacja danych
- Wymiana danych Microsoft Excel z innymi programami
- Import danych z Microsoft Word, pliki tekstowe, Microsoft Access
- Pobieranie danych z Internetu
- Podłączenie danych zewnętrznych
- Export do Microsoft WORD, Microsoft PowerPoint, Microsoft Access
- Korespondencja Seryjna w Microsoft Word ze źródłem danych Microsoft Excel
- Wykresy i grafika w Microsoft Excel
- Wykresy podstawowe
- Wykresy zaawanowane, w tym statystyczne
- Wykresy przebiegu w czasie
- Łączenie wykresów
- Wykresy dynamiczne
- Zaawanowane formatowanie wykresów
- Wykorzystanie wbudowanej grafiki (SmartArt, obiekty tekstowe, kształty)
- Korzystanie z funkcji Zrzut Ekranu
- Budowanie formularzy
- Dodawanie formantów formularza do skoroszytu
- Rodzaje formantów
- Sprawdzanie poprawności
- Ochrona obszarów i formuł
- Praca z szablonami
- Korzystanie z szablonów dostępnch w MS EXCEL
- Tworzenie własnego szablonu
- Tworzenie makr i VBA
- Nagrywanie makr - automatyzacja codziennych czynności
- Dzielenie długich makr na procedury
- Sposoby uruchamiania makr: przyciski, paski narzędzi, polecenia w menu.
- Makra z odwołaniami względnymi i bezwzględnymi.
- Unikanie typowych problemów powstających przy tworzeniu makr, testowanie.
Adresaci szkolenia:
- Pracownicy dowolnych działów, którzy na co dzień odpowiedzialni są za przygotowywanie złożonych dokumentów firmowych (kalkulacje, analizy, raporty)
- Osoby, które odpowiedzialne są za tworzenie standardów firmowych, takich jak: Szablony, formularze
- Kadra zarządzająca, która nadzoruje, weryfikuje i opiniuje w/w dokumenty.